Юність науки як крок до реалізації концепції природничо-математичної освіти (STEM-освіти)

24 квітня 2025 року відбулося засідання підсекції геодезії, землеустрою та геоінформатики міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Юність науки-2025». Цей захід є кроком реалізаціє концепції стимулювання процесів навчання та формування більш ефективного освітнього середовища. У цей час SТЕМ (Science, Technology, Engineering and Mathematics) – освіта є одним з головних трендів інноваційної освіти, впровадження системи освіти SТЕМ продиктовано вимогами «Нової української школи». Застосування SТЕМ відіграє важливу роль для формування творчого наукового інженерного мислення на лекційних та практичних заняттях предметів природничо-математичного циклу. Слід зазначити, що даний наукових захід в межах STEM дає унікальну можливість ЗВО обмінятися досвідом, обговорити сучасні виклики та тенденції розвитку топографо-геодезичної та картографічної галузей, кадастру, землеустрою, ГІС-технологій тощо.

Учасники конференції мали можливість долучитися до роботи за різними тематичними напрямами, зокрема «Освіта в геодезії, картографії, землеустрої», «Геодезичне і землевпорядне забезпечення країни в період військового часу», «Розвиток картографії і картографічного виробництва, цифрової фотограмметрії», «Автоматизація інженерно-геодезичних робіт», «Сучасний землеустрій і кадастр в Україні», «Навігаційні та ГІС-технології» та іншими.

 

Також в роботі конференції використалася концепція інноваційного розвитку – Стратегія WINWIN (“Виграш-виграш”), стратегія цифрового розвитку інноваційної діяльності України до 2030 року щодо підтримки інновацій та технологій ШІ. Кабінет Міністрів затвердив Стратегію цифрового розвитку інновацій WINWIN до 2030 року, яка охоплює 14 ключових галузей. Однією з них є безпілотні технології та автономні системи (АUV, autonomous vehicles), які вже зараз демонструють великий потенціал у різних сферах, від військової до аграрної.

В результаті роботи конференції встановлено, що вирішення зазначених проблем повинно базуватися на нових підходах до організації наукової, інноваційної та інвестиційної діяльності із застосуванням нових технічних рішень, можливостей ШІ, геоінформаційних технологій, проектного та системного аналізу та дистанційного управління.

З концепцією розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) можна ознайомитися за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2020-%d1%80#text.